2013. június 12., szerda

Amy


Korábban elhatároztam, hogy abc sorrendben feljegyzem azokat előadókat, akik a szívembe lopták magukat.

Ágnesről már írtam korábban, most jöjjön Amy Winehouse. 

Forrás
Nehéz szavakba önteni mi fogott meg a hangjában és dalaiban, talán az eredetisége, egyedisége, kitárulkozása? Akármi is, nagy hatással van rám, ahányszor csak látom vagy hallom. A dalaiban benne van a legtöbb emberi gyarlóság, az ezek miatti bűntudat, eleven érzések. Elhatározások, kudarcok, beletörődések, dacos újrakezdések, szégyen és büszkeség. Csupa ellentét, egyszer fenn-egyszer lenn. Állandó hullámzásban. A fent: kicsit fent. A lent: nagyon lent.



Nem tudhatom és nem is rám tartozik, hogy honnan szorult belé ennyi bánat, mi vitte rá, hogy eltékozolja az, életét?

De nem a rossz dolgokat akarom nézni. Kizárólag a jót. A dalok pedig jók, nagyon jók. A hangja is jó. Nyers, karcos olykor elbicsaklik. Így még természetesebb, még szerethetőbb. Hiszen az embernek természete hogy elgyengül olykor. Miért is várnánk el bárki hangjától, hogy mindig tökéletesen szóljon? Őrült teher nyomná a vállam, ha azt gondolnám, hogy csak a tökéletes dolgokat lehet szeretni, hiszen én sem vagyok tökéletes!

Amy-t nézve, hallgatva arra a megállapításra jutottam, hogy a szomorúság és a szépség nem egymást kizáró fogalmak. Olykor kéz a kézben járnak és közös tulajdonságuk is van: mindkettő mulandó.

Nekem is vannak rosszabb időszakaim, de makacsul akarom hinni, hogy az élet még ezekkel együtt is alapvetően szép. Ha vigyázok arra ami megadatott, ha tudok örülni annak amim van, akkor a vidám pillanataimat is megsokszorozhatom, sőt talán másoknak is erőt ad az üzenetem.

Ez egy kicsit nehezebb írás lett, ezért mindenképp egy lazább-vidámabb dalocskával gondoltam zárni...



... és egy szép üzenettel: 

A keresztünk a bizakodástól nem lesz könnyebb, de fogást válthatunk rajta, hogy ne törje jobban a vállunkat!






2 megjegyzés:

  1. A farönkből sem jön ki száz százalékban deszka, legfeljebb hatvan. de az a hatvan használható. Habár én a hulladékot is felhasználom. És ha jól meggondolom, nagyon is fontos nekem az is. Fűtök, meg meleg vizet melegítek vele.
    Egy művésznek egy dala az sok munka, idő, felemelkedés, elkeseredés eredménye, mi csak a végterméket látjuk, a küszködést nem.
    Az én kedvenc zenészem Mark Knopfler a gitáros. Lenyűgöz nyugodtsága, kitartó építkezése, ahogy dalait megalkotja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, eddig nem is hallgattam Mark Knopfler-t, de most rákerestem a youtube-on és nagyon tetszik a zenéje!

      Törlés