2013. július 27., szombat

Christina

Korábban elkezdtem kedvenc előadóimról egy-egy rövid posztot megírni, a felsorolás abc sorrendben történik, most elérkeztem a C-hez. 

Sokáig gondolkodtam rajta, hogy Christina Aguilera megérdemel-e egy posztot ebben a kategóriában, de végül úgy döntöttem igen.

Hogy miért hezitáltam? Hiszen az ember igazán könnyen el tudja dönteni, hogy mely előadókat kedveli nem? De igen, csak nekem Christina esetében ez mégsem annyira egyértelmű dolog. Azért nem, mert egyrészt végtelenül imádom a hangját másrészt van néhány dala amik átsegítettek nehéz életszakaszokon, néhány dalszöveg akár rólam is szólhatna annyira telibe talált, de... az image amit kitaláltak neki, vagy amit ő talált ki magának egyáltalán nem tetszik. 

Az alapvető problémám az, hogy érzek benne valami görcsös igyekezetet, manírt és némi szemfényvesztést. Hiába rendelkezik kivételes adottságokkal valami miatt mégsem teljes és nem hiteles számomra. Volt a karrierjében egy rövid időszak (a Stripped album megjelenésétől a Back to Basics -ig) amikor egyszerűen imádtam - aztán teljes filmszakadás. 

Máig nagy kedvencem a Fighter (Harcos) című dal, amihez a videoklip is nagyon jól sikerült. Azért tetszik ez a dal, mert arról szól, hogy igen: tévedhetünk, igen: csalódhatunk, de: okulhatunk belőle és megerősödve léphetünk tovább. 

A klipben egy gombostűre tűzött, üvegkalitkába zárt lárvát látunk, amint kiszabadítja magát. Kitör, elindul, kitépkedi a hátából a gombostűket és miután megszabadult tőlük, egy szépséges, büszke, bátor lepkévé fejlődik. Szerintem ez egy szép metafóra: 


A dal refrénje egyébként korrektül összegzi az én személyes megküzdési stratégiám lényegét is: ha elesünk, fel kell állni és tovább kell menni. A dalszöveg magyar fordítását többen is közkinccsé tették a neten, nekem ez a változat a kedvencem: Fighter - magyar felirattal Köszönet a feltöltőnek!!!

Később Christina megváltozott és én becsapva éreztem magam amikor beállt a felpumpált "műnők" sorába. Korábban olyasmikről énekelt, mint a belső szépség és az önmegvalósítás... aztán fogta magát és behódolt az éppen aktuális trendeknek.

Bízom benne, hogy egy nap megérik ő is és megtalálja az igazi arcát. Ha ez megtörténik és lesz is bátorsága felvállalni azt, akkor nagyon fogom szeretni. Addig is a hangját tudom csodálni, mert az vitathatatlanul gyönyörű, például ebben a dalban:


Christina, back to basics again!




2 megjegyzés:

  1. A karrierje elejétől kezdve megvolt benne a bizonytalanság. sokszor úgy éreztem, kinézetben és néhány dalban is teljesen stílusidegen saját magával szemben. pedig a hangja csodás és legyen 45 kg vagy 70,mindig szép. szerintem, bár ő ezt biztosan nem így gondolja. ez látszik rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, a szépség jó dolog, de csak akkor megélhető ha képesek vagyunk meglátni és merjük elhinni.

      Törlés